Wednesday, September 13, 2006

Znovu na cestě?

Jak asi většina z vás ví, jsem opět pryč. Bylo to nutné a nezbytné. Hned po Finsku jsem věděl, že chci být zase pryč a nakonec se čas odjezdu neplánovaně prodloužil. Bez mé zkušenosti z Finska by pravděpodobně nebyla tato cesta, ani místo pro které jsem se rozhodl. Jsem zvědavý, jak velký a zajímavý vliv nakonec moje rozhodnutí bude mít.

Dostal jsem také několik otázek ohledně toho, zda se bojím a že to musí být velice odvážné odjet pryč. Víte, vůbec si nemyslím, že je to o odvaze. Možná něco vypadá jako složité nebo přílíš komplikované pro někoho, kdo to ještě nezkusil, ale po chvíli si sám uvědomí, že to vlastně nic není. Ani cesta na vzdálené místo nevyžaduje žádnou zvláštní odvahu. A cestování samotné je tak jednoduché a snadné. Máte začátek a cíl, do kterého se musíte dostat. Dva body. Pak už stačí tyto body nějakým, více či méně komplikovaným způsobem spojit a je to vyřešené. Autobusy a letadla, nádraží a letiště jsou nekomplikované prostředky a místa, které vás samy navádějí -- následujete jen šipky v růných podobách. To děláte celou dobu. Blízká budoucnost je přesně naplánována příjezdy a odjezdy. Držíte se plánu a pokud se náhodou něco stane, nahradíte ho jiným plánem. O nic víc nejde, cílová stanice je stále jasná.

Minimálně několika z vás bude asi vrtat hlavou, cože to ten blog je a proč jste se s tímto pojmem nikdy nesetkali. Sám jsem byl do této doby jen pasivní uživatel, ale při příležitosti další cesty jsem si řekl, že by to mohla být elegantní cesta, jak dát o sobě čas od času vědet. Pravidelně jsem sledoval několik blogů lidí studujících nebo pracujících v cizině, což mě inspirovalo. Osobně mě nebaví blogy, které jsou popisné, nudné a porovnávající. Naopak mám rád ty, které se na věci dívají ze zajímavých pohledů, jsou neotřelé dávají smysl. Vím, že se asi popisnosti a porovnávání nevyhnu (hlavně na počátku), ale budu se to snažit udržet na rozumné míře. Tento blog by měl také pomoci nezahltit vaše e-mailové schránky mými maily a vyřešit i problém, koho vlastně do mail-listu zahrnout (i když uznávám, zkoumání adresátů v hromadném mailu je nadmírů zajímavé). Měl by být také odpovědí na otázku z poslední doby, zda budu či nebudu v kontaktu. Nemohu zaručit, jak bude moje psaní pravidelné -- nedokáži to nyní říci a ani si to netroufám odhadovat.

Pokud je budoucnost otevřená kniha s čistým listem, třeba ji trošku popíši...

Zdraví vás ^.^ k.

No comments: