Wednesday, October 18, 2006

Student a Taiwan

Nedávno jsem si všiml, že Poke přidala na svůj blog FAQ týkající se jejich zkušeností se studiem na Taiwanu. Pokud o studiu zde uvažujete nebo sem míříte, určitě si její článek přečtěte. Sám jsem byl v březnu jeden z těch, kteří byli zvědaví na podrobnosti a ještě jednou Poke děkuji :-)


Já tu jsem příliš krátkou dobu na nějaké rozumné rady, takže bych snad jen doplnil:

~Pojištění NHI musí platit každý student, který zůstavá na Taiwanu delší dobu než 4 měsíce. Na naší univerzitě to funguje tak, že je toto pojištění již zahrnuto do platby za studium a dalších poplatků, platí se tedy předem. Je to ale sympatických 604
NTD měsíčně, takže to není problém.

~Podle toho, co jsem zatím slyšel od studentů i ostatních, nejlepší univerzita je naše NTU alias Taida, National Taiwan University. Soukromé univerzity jsou obecně dražší a horší. Samozřejmě to chce delší čas a trochu hledání a záleží na konkrétním oboru. Řekl bych, že s National Taiwan University neuděláte v žádném případě chybu. Pokud jedete studovat jen jako exchange studenti, budete zřejmě limitování omezeným počtem smluv s vaší univerzitou. Nejsem si jistý, ale s NTU nemá smlouvu uzavřená žádná česká univerzita. Pokud máte zájem jen o studium čínštiny, nejlepší jazykové centrum má zřejmě Shida, National Taiwan Normal University.

~V případě klasického studia na univerzitě na Taiwanu je možné požádat o resident vízum, které je pro studenty zdarma (hotové několik dnů od žádosti). Do čtrnácti dnů po příletu se pak musí zažádat o Alien Resident Card.


~I v případě, že nemáte výhradně zájem jen o studium čínštiny, je dle mého názoru lepší zvolit Taipei. Na rozdíl od střední a jižní části ostrova tu mluví daleko více lidí mandarínštinou, což dělá lepší a komplexnější prostředí pro učení. Samozřejmě uznávám, že jih má své kouzlo v lepším počasí a moři, ve kterém se dá koupat celý rok :-)

~Alkohol je sice dražší, což se mne netýká, ale brzy si všimnete opravdu vypečené vlastnosti mnoha klubů -- zaplatíte vstupné (zatím jsem se setkal z rozmezím 350 až 600 NTD) a poté můžete pít co hrdlo ráčí. Ideální v případě, že se nechcete v noci přesouvat mezi různými místy.

k.

No comments: